×
امروز چهار شنبه, 25 مهر,1403 - Wednesday, 16 October,2024
دوشنبه, 25 دی,1402

شورای هماهنگی روابط عمومی‌های بخش دولتی و خصوصی ایجاد می‌شود؛

طی طریق توسعه بدون روابط‌عمومی‌ها غیرممکن است

سایز متن

در نخستین نشست هم‌اندیشی در خصوص تشکیل شورای عالی هماهنگی روابط عمومی‌‌های بخش دولتی و خصوصی بر نقش اساسی این قشر در احقاق توسعه و لزوم توجه ویژه به این حوزه در تبیین مسائل تأکید شد.

شورای هماهنگی روابط عمومی‌های بخش دولتی و خصوصی ایجاد می‌شود؛ 

طی طریق توسعه بدون روابط‌عمومی‌ها غیرممکن است  

 

در نخستین نشست هم‌اندیشی در خصوص تشکیل شورای عالی هماهنگی روابط عمومی‌‌های بخش دولتی و خصوصی بر نقش اساسی این قشر در احقاق توسعه و لزوم توجه ویژه به این حوزه در تبیین مسائل تأکید شد.
در این نشست نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با بیان اینکه روابط عمومی‌ها نقش مهمی در تبیین فعالیت‌ها و خدمات صورت‌گرفته توسط ادارات و تشکل‌های مختلف و همچنین اقناع‌سازی افکار عمومی دارند گفت: امروزه نقش و جایگاه روابط عمومی و اطلاع رسانی بسیار اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است چرا که با وسیع‌تر شدن جوامع و نیاز آنها به اطلاعات دقیق و جزئیات واقع‌گرایانه اهمیت جایگاه و نیاز به روابط عمومی پررنگ‌تر نیز می‌شود.
سید کمال حسینی با اشاره به اینکه چتر گسترده‌ی روابط عمومی چندین فعالیت مرتبط را دربر می‌گیرد که هدف آنها انتقال پیامی خاص به مخاطب و با هدف مشخص است اذعان کرد: با توجه به واقعیت‌ها و نیازهای امروزه جامعه‌ی ما، صنعت روابط عمومی در حال توسعه است و مدیران روابط عمومی باید هر روز خود را بیشتر و بهتر مجهز به این علم و تجهیزات مورد نیاز کنند.
وی در ادامه گریزی به فعالیت‌های اتاق بازرگانی سنندج زد و گفت: این اتاق با رویکرد و اهداف جدید، ضمن درس گرفتن از تجربیات گذشته در حال ریل گذاری آینده برای رسیدن به میزان قابل قبولی از توسعه و شکوفایی اقتصادی در استان کردستان است. 
حسینی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات اتاق بازرگانی سنندج با همکاری دولت در استان کردستان و شخص استاندار ایجاد بنیاد توسعه و پیشرفت استان کردستان است که در ذیل این بنیاد تدوین اطلس اقتصادی استان کردستان، تاسیس مدرسه بازرگانان کوچک، تکوین کمیته بانوان کارآفرین استان، تشکیل شورای پیشکسوتان و چندین و چند برنامه راهبردی دیگر از که جلسه امروز هم در چشم انداز اهداف بنیاد توسعه و پیشرفت استان کردستان قرار دارد چرا که بنا داریم با همکاری روابط عمومی ادارات دولتی و سایر تشکل‌های بخش خصوصی ضمن برگزاری جلسات هم‌اندیشی با شما بزرگواران شورای روابط عمومی دولت و بخش خصوصی را در استان کردستان پایه گذاری کنیم. 
نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج گریزی هم به شورای هماهنگی بخش خصوصی در استان کردستان زد و گفت: این شورا از میان تشکل‌های بخش خصوصی استان کردستان نظیر اتاق بازرگانی، خانه صنعت، اتاق اصناف، اتاق تعاون، خانه کشاورز و... سر برآورده است و هدف آن ایجاد وحدت رویه میان تشکل‌های بخش خصوصی است.
حسینی در پایان ضمن دعوت از روابط عمومی‌های حاضر در جلسه برای مشارکت هرچه بیشتر در بنیاد توسعه گفت: اینکه انتظار داشته باشیم جلساتی که فقط در سطح مدیران برگزار می‌شود خروجی صددرصدی داشته باشد، کمی خوشبینانه است‌؛ بر این اساس در بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان بنابر درگیر کردن  بدنه ادارات دولتی و همراه کردن تمام کارکنان در مسیری است که به سمت رسیدن به توسعه پیش رو داریم.
در ادامه جلسه هر کدام از اعضای روابط عمومی ادارات مختلف  حسب وظیفه و مسئولیت اداره تابعه خود در خصوص ایجاد شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دولتی و بخش خصوصی و همچنین اهداف بنیاد توسعه کردستان مواردی را مطرح کردندکه در این بین ایرج کاکی روابط عمومی حوزه هنری یکی از اساسی‌ترین موارد جهت احقاق توسعه را پرداختن به مقوله‌ی فرهنگ و هنر دانست و خواستار توجه هرچه بیشتر به فرهنگ و اقتصاد هنر شد.
رحیمی روابط عمومی اداره کل بهزیستی هم با استقبال از ایده تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دولتی و بخش خصوصی خواستار ادامه دار بودن جلسات هم‌اندیشی و  همچنین توجه به جامعه‌ی هدف سازمان بهزیستی در مقوله توسعه شد.

فتاحی روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری کردستان و پیرظهیری روابط عمومی محیط زیست، توسعه را نیازمند توجه به منابع خدادادی استان نظیر مراتع، جنگل‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها دانستند سرنوشت توسعه را وابسته به سرنوشت محیط زیست و جنگل‌ها بیان کردند.

دولتیاری روابط‌عمومی دادگستری کردستان هم در این نشست با اشاره به حمایت مدیران عالی دستگاه قضایی استان از تولید گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در چند سال اخیر و در راستای جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است .

وی همچنین در خصوص نقش مهم روابط عمومی‌ها در تنویر افکار عمومی در راستای توسعه استان گفت: کنشگری روابط عمومی‌ها در تولید محتوا و ارتباط با مخاطبین و تاثیر آن در انعکاس اقدامات توسعه گرایانه به مردم موجب اقناع‌سازی هرچه بیشتر مردم استان شده است.

شایان ذکر است روابط عمومی ادارات دیگر نظیر مخابرات، دادگستری، شرکت‌ برق، ابفار، جهاد دانشگاهی، استاندارد، امورمالیاتی، دارایی، شرکت گاز، سازمان تبلیغات اسلامی، شرکت شهرک‌های صنعتی و بسیاری دیگر در این جلسه مواردی را مطرح کردند.

برچسب ها :
خبر
دوشنبه, 25 دی,1402
کد خبر :
6306
تاریخ انتشار :
دوشنبه, 25 دی,1402
تعداد مشاهده :
77
زمان تقریبی مطالعه :
۵ دقیقه
دسته اخبار : تجارت بازرگانی

تصاویر این خبر


سایر مطالب


رویدادها

جدیدترین اخبار و رویدادهای دنیای اقتصاد

سامانه جامع آموزش
سامانه ایمیل اتاق
سامانه نشریات
سامانه رادیو مجازی
نظرسنجی
ارتباط با ما